...

Bulletin nr : B109 - Schriftelijke vraag en antwoord nr : 0821 - Zittingsperiode : 51


Auteur Patrick De Groote, N-VA
Departement Staatssecretaris voor Overheidsbedrijven, toegevoegd aan de Minister van Begroting en Consumentenzaken
Sub-departement Overheidsbedrijven
Titel NMBS. - Dienstregeling van de stoptrein Leuven-Brussel.
Datum indiening13/01/2006
Taal N
Publicatie vraag     B109
Publicatiedatum 20/02/2006, 20052006
Termijndatum20/02/2006

 
Vraag

Op 11 december 2005 werd de zogenaamde "bocht van Nossegem" in gebruik genomen. Op 12 december 2005 veranderde de dienstregeling van de stoptrein Leuven-Brussel. In tegenstelling tot wat er dagen daarvoor in het station op de perrons werd aangekondigd, werd het aantal treinstellen verminderd en vervangen door oudere, minder comfortabele treinstellen. 1. Waarom werden er op de lijn Leuven-Brussel voor de stoptrein de oorspronkelijke treinstellen vervangen door oudere, minder comfortabele treinstellen? 2. Waar worden de voormalige treinstellen nu ingezet? 3. a) Wordt er een vervanging van de huidige treinstellen overwogen? b) Zo ja, wanneer? 4. Waarom werd de capaciteit verlaagd door een lager aantal wagons in te zetten? 5. Door de ingebruikname van de "bocht van Nossegem" is de mogelijkheid voor het inzetten van meer treinen mogelijk. Zal in de (nabije) toekomst de frequentie van de stoptrein Brussel-Leuven worden verhoogd?


 
Status 1 réponse normale - normaal antwoord
Publicatie antwoord     B123
Publicatiedatum 06/06/2006, 20052006
Antwoord Zie in de pdf versie van het bulletin :       B123
 
Eurovoc-descriptorenVERVOER PER SPOOR
Vrije trefwoordenNMBS | DIENSTREGELING VAN HET VERVOER