...

Bulletin nr : B047 - Schriftelijke vraag en antwoord nr : 0719 - Zittingsperiode : 54


Auteur Barbara Pas, VB
Departement Minister van Mobiliteit, belast met Belgocontrol en de Nationale Maatschappij der Belgische spoorwegen
Sub-departement Mobiliteit, Belgocontrol en NMBS
Titel De keuring van motoren.
Datum indiening16/09/2015
Taal N
Publicatie vraag     B047
Publicatiedatum 19/10/2015, 20152016
Status vraagAntwoorden ontvangen
Termijndatum16/10/2015

 
Vraag

Net zoals autorijtuigen moeten ook motoren regelmatig technisch worden gekeurd. In het verleden bleek dat bijvoorbeeld rond de jaren 2009-2010 sprake was van een duidelijke verstrenging van de keuring van motorrijtuigen, vooral dan van tweewielers, en dat men bijvoorbeeld ook bij spiegels hard optrad, met negatieve keuringen tot gevolg. Vraag is hoe dit intussen verder is geëvolueerd. 1. Kan u een idee geven van het aantal motoren dat in 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014 aan een technische keuring werd onderworpen? 2. Kan u een idee geven van het aantal motoren dat niet door de technische keuring geraakt is in de vermelde jaren? 3. Kan u een idee geven van de procentuele verdeling van de oorzaak van negatieve keuring (te luide uitlaten bijvoorbeeld, slecht werkende remmen, slappe veren, plaatsen van andere spiegels, beter zittend zadel)? 4. Zijn er verschillen tussen de verschillende keuringscentra? Kan u mij de cijfergegevens regionaal ingevuld bezorgen? Hoe evolueerde de situatie in keuringscentra in het Waals Gewest? In het Vlaams Gewest? In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest?


 
Status 1 réponse normale - normaal antwoord - Gepubliceerd antwoord
Publicatie antwoord     B048
Publicatiedatum 29/10/2015, 20152016
Antwoord

Naar aanleiding van de zesde staatshervorming, werd de technische controle geregionaliseerd. Deze vragen moeten gericht worden aan mijn regionale collega's.

 
Eurovoc-hoofddescriptorVERVOERBELEID
Eurovoc-descriptorenVERVOERBELEID | TECHNISCHE KEURING | TWEEWIELIG VOERTUIG | MOTORVOERTUIG